
סיפר לי תלמיד של הרב אלישע וישליצקי שאחד הדברים שהכי הטרידו אותו היה איחור בתשלומים לבעלי מקצוע.
הוא סיפר שפעם הרב נסע במונית והנהג סיפר לו שמוסד דתי מעכב לו תשלום זמן ממושך. לפתע, המנהל של אותו המוסד התקשר אליו לבקש נסיעה נוספת, הרב אלישע שמע את השיחה וביקש להתערב. הוא שאל את אותו מנהל: הנחת תפילין היום? המנהל הופתע שהרב שואל אותו כזו שאלה וענה "בוודאי שכן". שאל אותו הרב: "ומה לגבי "ביומו תיתן שכרו"?
התלמיד שסיפר לי את הסיפור, סיפר לי גם שבחברה שהוא עובד בה יש בעיה שלא משלמים בזמן. גם כשאומרים שוטף + 90, עושים כל מיני "טריקים" ("החשבונית לא הגיעה", "מנהלת החשבונות בחופש"). אמרתי לו שיש פתרון שיכול לעזור בזה: קיימים מאגרי מידע (DAN AND BRATSTREET, BDI) שנותנים מראש מידע אילו עסקים מפגרים בתשלומים. היתרון הראשון בשימוש בשירות זה הוא לדעת מאילו עסקים כדאי להיזהר. היתרון השני הוא שאותם מאגרי מידע שואלים את המשתמשים לגבי מוסר התשלומים של אותם עסקים. כאשר מתקבל דיווח שלקוח מפגר בתשלום, מיד כולם יודעים להיזהר מלעבוד מולו. בדרך כלל ספק לא ירצה לפתוח הליך משמעותי מול לקוח שמפגר בתשלום, אבל דיווח למאגר מידע, (שמגיע לספקים האחרים ולבנק של הלקוח) יכול להזכיר ללקוח לשלם בזמן.
Leave a Reply